niedziela, 8 listopada 2009

Kurczak w maślance


Jest to przepis na bardzo szybkie danie, jeśli kurczaka zamarynujemy dzień przed pieczeniem to już nam nie pozostaje prawie nic do roboty :)

Kurczak wg tego przepisu wychodzi bardzo dobry, ale najważniejsze jest to, że danie to naprawdę można przygotować w kilka minut, później tylko wrzucić do piekarnika i już mamy pyszny obiad, albo kolację.

Przepis pochodzi z książki 'Nigella ekspresowo'.

Ilości przeze mnie podane wystarczą dla 2-3 osób.

składniki:

  • 6 podudzi z kurczaka (czyli pałki ok 600gram)
  • 250 ml maślanki
  • 30ml + 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 ząbek czosnku, zgnieciony
  • ¼ łyżki pieprzu czarnego
  • ¾ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
  • ½ łyżki syropu klonowego


wykonanie:

1. Podudzia włożyć do dużej, mocnej torby foliowej i zalać maślanką oraz 30 ml oleju.
Dodać ząbek czosnku, pieprz i sól.
Oprószyć mięso kminem rzymskim, dodać syrop klonowy i dokładnie marynatę wmasować w mięso.

2. Włożyć torbę z mięsem w marynacie do lodówki na całą noc, albo zostawić na blacie na 30 minut do 2 godzin, też będzie dobrze.

3. Rozgrzać piekarnik do 220 stopni. Wyjąć mięso z torby, dokładnie otrząsnąć je z nadmiaru marynaty i ułożyć na blasze wyłożonej folią aluminiową.

4. Pokropić kawałki kurczaka pozostałą łyżką oleju i piec przez 30 minut, aż mięso będzie rumiane, miejscami przypieczone.

Smacznego !!!!

Do wydruku




Do takiego kurczaka idealnie pasuje Sałatka Colesław

Polecam ten zestaw !!!

9 komentarzy:

kasiaaaa24 pisze...

Bardzo fajny przepis, nie znałam go wcześniej. I idealna do takiego kurczaka sałatka :)

Cytryna pisze...

Fajny pomysł na danie. Lubię kurczaka. I maślankę, w szczegolności własnie milko ;)

grazyna pisze...

Fajny sposób na kurczaka. Zapisuję do wypróbowania :)

magda k. pisze...

kasiaaaa24 dziękuję i zachęcam

Cytryna ależ jesteś spostrzegawcza, też lubię tą maślankę, pozdrawiam :)

grażyno dziękuję za wizytę i cieszę się, że Ci się spodobał przepis, przy okazji chciałam napisać, że często Cię odwiedzam, ale mam problem, żeby zostawić Ci mój komentarz a starałam się nie raz, ale pewnie to ja coś robię źle :)

cudawianki pisze...

robilam! jest swietny! :-)

majka pisze...

Tez robilam tego kurczaka :) Uwielbiam go. I do tego salatka tez z przepisu Nigelli :))

Gosia pisze...

aleswietny pomysl,na pewno wyprobuje,bo kurczaka jemy na rozne sposoby,na ten jeszcze nie znam :)
Pozdrawiam :)

Aga z Zapiecka pisze...

Ahh, uprzedziłaś mnie i u mnei czeka ten kurczak w kolejce do opublikowania :)) Swietny jest :)

andzia-35 pisze...

Też mam ochotę na to danie! Pysznie wygląda!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin