piątek, 3 lipca 2009

Sałatka Coleslaw



Wspaniała sałatka, z każdego prostego obiadu uczyni ucztę.
Nigdy sama nie robiłam takiej sałatki, kupiłam kilka razy, ale mnie nie zachwyciły.
Przy dzisiejszych upałach nie chciałam ryzykować kupna takiej majonezowej sałatki i skusiłam się zrobić sama.
Dopiero teraz poznaliśmy co znaczy sałatka coleslaw, mamuniu jakie to jest pyszne. Mój M. też był zachwycony i jak rzadko zjadł sałatkę do samego końca, a do tej pory zdarzało mu się to tylko przy buraczkach.
Przepis z Nigella ekspresowo. Tu pod nazwą Nowoorleańska sałatka Coleslaw. U mnie z małymi modyfikacji np. nie miała orzechów, ale i tak była pyszna.


składniki:

  • ok 0,5kg kapusty białej
  • 1 marchewka
  • 0,5 cebuli
  • odrobina szczypiorku
  • 100g dobrego majonezu
  • 2 łyżki maślanki, albo kwaśnej śmietanki 18%
  • 1 łyżka syropu klonowego ja dałam 1 łyżeczkę miodu
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego ja dałam dobrego winnego
  • 50g orzechów pekan u mnie brak
  • sól i pieprz do smaku


wykonanie:

Kapustę obrać i poszatkować, najlepiej w blenderze.
Marchewkę utrzeć, cebulkę pokroić w maleńką kosteczkę, szczypiorek poszatkować.

Majonez razem z maślanką, miodem i octem starannie wymieszać. Następnie wszystkie warzywa starannie wymieszą w powstałym sosie.
Doprawić solą i pieprzem i na koniec posypać posiadanymi orzechami.

Wystarczy dla dwóch miłośników takiej sałatki, albo dla 4 mało głodnych.

Smacznego

Przepis nr 68




Przepis bierze udział w akcji:



Do wydruku

1 komentarz:

Potrawy z ziemniaków pisze...

Ta sałatka jest mega popularna i jest super. W każdej wersji jest dobra.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin