środa, 11 listopada 2009

Muffinki z nutellą


Dzisiejszy przepis jest wyjątkowy, a raczej wykonanie tych muffinek, bo dzielnie pomagał mi mój synek.

Synek jest jeszcze malutki, więc pomoc też była malutka, za to sprzątania dużo :) ale fajnie było.

Przepis na te muffinki widziałam na wielu blogach, więc byłam pewna, że będą pyszne, pochodzi on z strony Moje Wypieki

Robi się je bardzo szybko, no chyba że macie takiego pomocnika jak ja :) to wtedy trochę dłużej.
Polecam bardzo gorąco, nawet nie wiem kiedy zostały zjedzone, tu akurat poszło wyjątkowo szybko.

Wyszło ciasta dokładnie na 12 babeczek.


składniki:


  • 140 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 całe jajka
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii, można dodać cukru waniliowego
  • 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • nutella (około pół szklanki) tak 2 łyżeczki na babeczkę


wykonanie:

1. Masło utrzeć mikserem na puszystą masę, dodać cukier i ekstrakt waniliowy i dalej miksować.
Wbijać po jednym jajku, cały czas miksując.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy i miksować aż się wszystkie składniki połączą.

2. Dwanaście papilotek wypełnić ciastem, do ¾ wysokości.
Na górę każdej nałożyć 2 łyżeczki nutelli i lekko patyczkiem wmieszać z ciastem (my nie zmieszaliśmy z małym i mieliśmy całą nutelle w jednym miejscu, co nie było takie złe, bo mały od razu wiedział z której strony zacząć babeczkę :)

3. Piec w temperaturze 160-170'C przez ok 25 minut, do tzw. suchego patyczka, tylko trzeba wbijać patyczek w ciasto nie w nutellę bo ona się zawsze obklei.

Wystudzić.

Smacznego !!!

Do wydruku

8 komentarzy:

asieja pisze...

wyjątkowe

pokażesz nam kiedyś pomocnika? (:

majka pisze...

Sliczne! Nie ma to jak dobry maly pomocnik :))

viridianka pisze...

ojjj kuszą mnie te babeczki barrrdzo, zwlaszcza ze ostatnio mam fazę na czekoladę :))

wiosenka27 pisze...

Bardzo fajne muffinki. Akurat mam nutellę w domu to kto wie co będę dzisiaj robić...:)

magda k. pisze...

dziewczyny dzięki za odwiedziny u mnie :)

asieja chętnie pokażę, ale On nie umie ustać w miejscu nawet minuty :)ale może się uda ;)

majka masz rację, ale Ty to na pewno dobrze wiesz ;))

viridianka to skuś się są bardzo dobre, dzięki za odwiedziny wiem jak jesteś zajęta:)

wiosenka27 zrób a ja będe Ci zazdrościć bo ja już nie mam hihih :)

fellunia pisze...

Fajne wyszły, takie łaciate :) Gratuluję pomocnika!
Pozdrawiam :)

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Witam się :)
Smakowite muffiny! CHoć mi byłoby żal Nutellę piec, ja ją zawsze łyżeczką wyjadam...;)

bazgrająca pisze...

yhmmmm pychotka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin