środa, 4 czerwca 2014

Tarta z kapustą, boczkiem i cebulą


Zobaczyłam w sklepie piękny, chudy boczek i od razu w głowie znalazłam do niego zastosowanie.
Tak to jest gdy jedzenie rządzi człowiekiem, zachciało mi się jeszcze kapusty kiszonej, a że jakoś nie wypada jeść samej kapusty z boczkiem, skomponowałam sobie pyszną tartę.
Dzisiejsza tarta to taki mój wariant Quiche Lorraine.
Pamiętajcie, że jest pyszna na ciepło i na zimno, więc może od razu zrobić z podwójnej porcji, bo jedna to naprawdę szybko się skończy.



Tarta z kiszoną kapustą, boczkiem i cebulą

składniki ciasto:
  • 150g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 70g masła
  • szczypta kminku

Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy sól, jajko, masło pokrojone na małe kawałeczki i kminek.
Wszystkie składniki zagniatamy i robimy kulkę, którą owijamy folią i wkładamy do lodówki na 1,5-2 godziny.

składniki nadzienie:
  • 200g chudego wędzonego boczku
  • 2 duże cebule
  • 300g kapusty kiszonej
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 jajko
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • gałka muszkatołowa

wykonanie:

Cebulę obrać i pokroić w krążki, a następnie zeszklić na oleju. Na tej samej patelni podsmażyć, pokrojony w drobną kosteczkę boczek.
Kapustę lekko przesmażyć na maśle, dodać dużą szczyptę kminku.
Śmietanę, jajko, sól i pieprz, wymieszać razem.

Formę do tary lub inną małą blaszkę wysmarować masłem.
Wyjąć ciasto z lodówki i rozwałkować, a następnie przełożyć do formy. Ciasto nakłuć widelcem.
Na ciasto wykładamy cebulę, kapustę i boczek, a na górę wylewamy masę jajeczną.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 150'C przez 25-30 minut, aż tarta zacznie się rumienić.



Smacznego!!

8 komentarzy:

Spacer Biedronki pisze...

Oj, to coś dla mnie, jestem fanką kapusty kiszonej, wygląda pięknie.

Agata z magicznego atelier pisze...

Kapusta, cebulka i boczek to taka jesienna "stylistyka" :) Czyli w sam raz na dziś, patrząc na pogodę za oknem :) Wygląda pysznie!

SMAKOWE KUBKI pisze...

Tarta doskonała, taka przaśna, kocham takie smaki. Swietna propozycja

SMAKOWE KUBKI pisze...

Tarta doskonała, taka przaśna, kocham takie smaki. Swietna propozycja

bryssska pisze...

ta tarta wymiata, chętnie bym kawałek schrupała,
www.magicznakuchnia.blox.pl

Monika pisze...

Czy podpiekasz ciasto? Bo moje już 30 min w piecu 180 stopni i surowe

magda k. pisze...

Monika nie podpiekam. Ciasto jest cienkie i bardzo szybko mi się piecze. Robię dokładnie tak jak napisałam i zawsze wychodzi. Pozdrawiam

magda k. pisze...

Monika nie podpiekam. Ciasto jest cienkie i bardzo szybko mi się piecze. Robię dokładnie tak jak napisałam i zawsze wychodzi. Pozdrawiam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin