czwartek, 5 grudnia 2013

Zupa krem z kalafiora i rukoli


Gromadzę już przepisy i zapasy na świąteczne wypieki i o tym będę już pisać niedługo, ale na dzisiaj przygotowałam przepis na banalnie prostą, ale bardzo pyszną zupę.
Zupa krem to mój ulubiony rodzaj zup, podana z grzankami i kawałkami kremowego sera spełnia moje obiadowe oczekiwania.
Krem z kalafiora jadłam już kilka razy, więc tym razem postanowiłam dodać coś wyjątkowego, coś co zaostrzy smak tej zupy. Rukola wspaniale sprawdziła się w tej roli, krem nabrał charakteru i koloru.
Gorąco polecam!!


składniki:
  • 1 kalafior
  • 2 ząbki czosnku
  • ½ cebuli
  • 1l rosołu
  • 2 garście rukoli
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz


dodatkowo:
  • kozi ser lub ser brie
  • grzanki z chleba
  • drobne kawałeczki kalafiora
  • oliwa


wykonanie:

Kalafior umyć i wyciąć twardy środek. Różyczki kalafiora, posiekaną cebulkę i wyciśnięty przez praskę czosnek gotować w rosole do miękkości. Gdy wszystko jest miękkie, zmiksować blenderem na gładką masę. Dorzucić umytą rukolę, doprawić solą i pieprzem i zmiksować raz jeszcze.
Zupę podawać z grzankami, serem, surowymi różyczkami kalafiora, skropioną oliwa.


Smacznego!!

4 komentarze:

posmakujto! pisze...

Ciekawa zupa, nie jadłam takiej :)

wedelka pisze...

Bardzo ładne zdjęcia :) I nietypowe połączenie składników w zupie :)

Unknown pisze...

bardzo lubię takie kremy wygląda świetnie:)

Olka pisze...

Ten dodatek rukoli mnie zainteresował, nie dodawałam rukoli do zupy jeszcze :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin