sobota, 30 listopada 2013

Chili con carne z ryżem


Kuchnia meksykańska ze swoimi intensywnymi i rozgrzewającymi przyprawami wydaje się idealny na tą porę roku. Do przygotowania tego pysznego i kolorowego dania zainspirowałam się zaglądając na stronę Ale Meksyk. Oczywiście jest kilka moich zmian, bo przecież stan moich zapasów nie jest idealny.
Na początku mojej przygody z gotowaniem, byłam bardzo ostrożna z przyprawami, na szczęście mi przeszło, wy również przy przygotowaniu tego dania o ostrożności musicie zapomnieć i solidnie sypnąć ze swoich słoiczków. Zapraszam Was do zajrzenia w mój meksykański garnek. 



składniki:
  • 500g mięsa wieprzowego
  • 2 małe cebule pokrojone kostkę
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała drobno pokrojona papryczka chili bez nasion (może być chili w proszku)
  • 1 łyżeczka kuminu rzymskiego
  • ½ łyżeczki garam masala (wiem to nie meksyk, ale u mnie zagrało)
  • 1 łyżeczka suszonej kolendry
  • 1 łyżeczki oregano (dałam bazylię)
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach
  • 100 ml rosołu
  • 1 zielona papryka pokrojona w kostkę
  • 1 pomarańczowa papryka pokrojona w kostkę
  • 1 czerwona papryka pokrojona w kostkę
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • olej
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • 2 woreczki ryżu
  • świeża kolendra lub pietruszka

wykonanie:

W dużym garnku o grubym dnie (użyłam woka) rozgrzać olej, wrzucić cebulę i zeszklić, następnie dodać posiekany czosnek, chilli, kumin, oregano, garam masala i kolendrę suszoną. Smażyć przyprawy przez 1 minutę, aż ich zapach będzie bardzo intensywny. Dodać zmielone mięso i smażyć, aż mięso się zarumieni. Dodać pomidory z zalewą i rosół, jeśli będzie za mało podlać jeszcze delikatnie wodą, przyprawić solą i pieprzem, wymieszać. Przykryć garnek i gotować przez 20-25 minut, od czasu do czasu mieszając.
Po tym czasie dodać paprykę i gotować kolejne 20 minut, aż papryka zmięknie. Na koniec dodać odsączoną fasolę i kukurydzę, wymieszać i zostawić całość na ogniu jeszcze przez chwilę, aż smaki się połączą.
Ryż ugotować wg instrukcji na pudełku i zmieszać z posiekaną kolendrą lub pietruszką. Podawać.
Chili con carne bardzo dobre jest również po odgrzaniu kolejnego dnia.

Smacznego!!


8 komentarzy:

Wiewióra pisze...

Cudowne jesienne danie! chili kochamy rodzinka cała :)

Olka pisze...

Chili con carne to ja kocham, uwielbiam, ubóstwiam.

Unknown pisze...

pysznie wygląda:D

Marianna | coutellerie.pl pisze...

Uwielbiam chilli con carne, zwłaszcza o tej porze roku! Ja robię z wołowiną :)

pieczarka mySia pisze...

Bardzo lubię :)
wygląda pysznie!

Monica pisze...

Ile przypraw! Tak jak lubię! Pyszne musi być z ryżem, nigdy go nie dodawałam do tego dania.

Pozdrawiam serdecznie!

SMAKOWE KUBKI pisze...

Uwielbiam tę potrawę właśnie dlatego,że uruchamia moją wyobraźnię i pozwala na przemycenie własnych smaków.

Unknown pisze...

Mmm musi być pyszne. Uwielbiam pikantne potrawy.

Zapraszam na mojego kulinarnego bloga
http://lubimy-kucharzyc.blogspot.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin