niedziela, 17 stycznia 2016

Czekoladowe muffinki z budyniem


Mam kilka swoich sprawdzonych przepisów na muffinki, zdarza mi się je piec od czasu do czasu, bo mój starszy syn je uwielbia. Kto by się nie lubił z babeczkami, przecież robi się je dziecinnie prosto i piecze tylko 20 minut. Z niewielkim wysiłkiem możecie sobie i swoim bliskim sprawić sporo przyjemności, do czego Was gorąco namawiam. Dzisiaj nowa odsłona muffinek i od razu nieskromnie muszę dodać, że wyjątkowo udana odsłona. Takie babeczki z niespodzianką, ostrzegam, że same wskakują w ręce i ciężko się im oprzeć :)
Poziom trudności nie wzrasta, czas przygotowania przedłuża się jedynie o czas przygotowania budyniu. Gorąco Wam polecam ten przepis, ja znalazłam go na blogu Soul Cakes.
Z podanych ilości wychodzi około 12 muffinek.

Czekoladowe muffinki z budyniem

składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • ¾ szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • ½ szklanki oleju roślinnego
  • 1 szklanka mleka
  • 2 łyżki kakao
  • budyń waniliowy (ugotować wg instrukcji na opakowaniu, zmniejszyć ilość mleka do 400ml)


wykonanie:

W misce połączyć suche składniki: mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól, kakao. W drugim naczyniu wymieszać mokre składniki, czyli jajka, olej i mleko. Połączyć mokre składniki z suchymi, tylko do połączenia składników.
Papilotki napełnić ciastem (po dużej łyżce każdą), na ciasto nałożyć po sporej łyżeczce ugotowanego budyniu i przykryć kolejną warstwą czekoladowego ciasta.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180'C przez około 20-25 minut.

Smacznego!!

4 komentarze:

Janusz Bartoszek pisze...

Uwielbiam Muffiny i budyń, a połączenie tego to istnie niebiański efekt :)

Unknown pisze...

No i masz...jest po 21.00 a ja sobie babeczki robię. Zawsze mnie czymś skusisz😊

magda k. pisze...

Martuniu bardzo się cieszę, że Cię skusiłam. Taki był zamiar :) smacznego

magda k. pisze...

Martuniu bardzo się cieszę, że Cię skusiłam. Taki był zamiar :) smacznego

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin