środa, 14 października 2015

Zupka chińska


Dzisiaj znowu zdrowo poćwiczyłam, więc, żeby pozostać w tych dobrych tematach zapraszam Was na zdrową zupę, o bardzo przewrotnej nazwie. Bo przecież zupka chińska kojarzy nam się tylko z paczkowanym makaronem z dodatkiem „przypraw”, tą zupą odczarujemy tą nazwę. Jeśli dacie się skusić i przygotujecie sobie to danie już nigdy nie sięgniecie po inną wersję. Zapraszam na przepyszną, rozgrzewającą i zdrową wersję zupki chińskiej. Mój mąż tą pozycje uplasował bardzo wysoko na swojej liście ulubionych zup, gdzieś w okolicach 3 miejsca, a to już mówi samo za siebie.
Przepis pochodzi ze wspaniałej książki „Dobre życie dieta i rozwój z coachem zdrowia” Agnieszki Mielczarek. Bardzo, bardzo polecam !!
Zupki wystarczy dla 4 osób, przygotowanie to 15 minut, a gotowanie kolejne 15 minut.


Zupka chińska

składniki:
  • 2 piersi z kurczaka, pokrojone w cienkie plasterki
  • 60g świeżego imbiru, pokrojonego w patyczki
  • 6 gałązek szczypiorku, posiekanego drobno
  • 2 papryczki chili, posiekane drobno (nie dałam bo jadły z nami dzieci)
  • 1i1/2 l bulionu (zrobiłam z kostek bio)
  • 50ml soku z cytryny (dałam 30ml)
  • 2 łyżki sosu rybnego (Nuoc Mam)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 20g liści mięty (dałam suszone liście, garść)
  • 100g kiełków soi (jak nie ma mogą być inne kiełki)
  • 100 makaronu ryżowego
  • 40g liści kolendry (nie dałam, bo nie miałam)

wykonanie:

Zagotować bulion, dodać sok z cytryny, imbir, sos rybny, sos sojowy. Zmniejszyć ogień i gotować całość przez 5 minut. Dodać kurczaka, a po 10 minutach wrzucić makaron. Gotować jeszcze przez 2 minuty, cały czas mieszając. Resztę składników dodać do zupy tuż przed podaniem. Uważać na papryczki chili, jeśli zupę mają jeść dzieci, lepiej z niej zrezygnować.


Smacznego!!

2 komentarze:

NeoiMiaPolskieBrytyjczyki pisze...

I mam pomysł na następny obiadek :) taki banalny a na pewno pyszny :)

Agata pisze...

Koniecznie muszę kiedyś wypróbować :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin