sobota, 3 maja 2014

Tort czekoladowy


Co roku urodziny mojego syna mobilizują mnie do upieczenia tortu. Tym razem upiekłam tort, który składa się w dużej mierze z czekolady i jeszcze raz z czekolady. Krem jest bardzo prosty ponieważ robi się go z czekolady i masy kajmakowej.
Tort jest ciężki, bardzo intensywny, wilgotny i pyszny. Ilość czekolady, która została tu użyta może zaskoczyć, jednak wypiek wcale nie jest za słodki, jest idealny.
Cała rodzina była zachwycona, a co najważniejsze nawet mój wybredny solenizant poprosił o dokładkę.
Przepis pochodzi z wspaniałej strony Moje wypieki.
Gorąco polecam na różne okazje!!

Tort czekoladowy

składniki na ciasto czekoladowe:
  • 200g czekolady gorzkiej 70%, posiekanej
  • 200g masła
  • 1 szklanka mleka
  • 3 jajka
  • 1i1/4 szklanki drobnego brązowego cukru (dałam biały)
  • 150g mąki pszennej tortowej
  • 65g kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki likieru kawowego (dałam wiśniowego)

wykonanie:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
W garnku umieścić masło i mleko. Podgrzewać, do roztopienia się masła. Dodać czekoladę, mieszać, aż się roztopi i powstanie gładki sos czekoladowy. Przestudzić.

Do drugiego naczynia przesiać mąkę, kakao, sodę i proszek.

Sos czekoladowy przelać do większego naczynia. Dodać jajka (w całości) oraz cukier i wymieszać trzepaczką, do połączenia. Dodać przesiane suche składniki, likier i wymieszać.

3 formy o średnicy około 20cm wyłożyć papierem do pieczenia (Ja piekłam 3 placki osobno, mam tylko jedną formę). Przełożyć do nich ciasto, podzielone równo na 3 części, wyrównać.

Piec w temperaturze 160'C przez około 30 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
Można upiec jedno ciasto, po upieczeniu przekroić na 3 części. Czas pieczenia się wydłuży.

składniki na krem czekoladowy:
  • 2 puszki masy kajmakowej (1 puszka – 400g), w temperaturze pokojowej
  • 250g gorzkiej czekolady 70%

wykonanie:

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Lekko przestudzić.
Masę kajmakową umieścić w misce i zacząć miksować, dodawać roztopioną czekoladę w kilku porcjach, cały czas miksując do otrzymania gładkiego kremu czekoladowego.

Wykonanie tortu:

Blaty czekoladowe przełożyć kremem czekoladowym. Kremem ozdobić również boki i wierzch tortu. Schłodzić w lodówce. Krem zastygnie i tort będzie się łatwo kroić.

Tort udekorować czekoladowymi wiórkami lub na co macie ochotę.


Smacznego!!

14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

wygląda apetycznie

zapraszam do mnie http://iamemilia.blogspot.com/

klauditta pisze...

Cudnie się prezentuje, polewa wygląda bardzo apetycznie :)

Unknown pisze...

Uwielbiam czekoladowe ciasta, a to wyglada bardzo apetycznie:)

Kamila pisze...

Piękny! Najlepsze życzenia dla Synka!

Unknown pisze...

zjadłabym taki:)

Aurora pisze...

Oczywiście, że musi być idealny przy takiej ilości czekolady :D

Aurora pisze...

Oczywiście, że musi być idealny przy takiej ilości czekolady :D

Bałatka pisze...

Ojej ...musi byc pyszny!!!! Przy najbliższej okazji spróbuję go stworzyć. Mój syn miał urodziny ostatniego kwietnia....ale tort bez okazji zapewne go ucieszy tym bardziej ,ze lubi czekoladowe ciasta. Pozdrawiam BeA

Unknown pisze...

Prezentuję się przepysznie! Muszę kiedyś wypróbować. :)

Wiewióra pisze...

wspaniały!!! taki czekoladowy to bym zjadła nawet bez okazji :)

Evi pisze...

Tort czekoladowo-czekoladowy! Jestem w raju! :))

SMAKOWE KUBKI pisze...

Ależ pysznie go widzę! Turboczekoladowy!

Agata pisze...

Tort był tak pyszny, albo nawet lepszy niż to wynika ze zdjęć :)

Majana pisze...

Cudowny torcik!
Wszystkiego najlepszego dla Synka!:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin