niedziela, 29 grudnia 2013

Kaczka na sałacie z pestkami granatu


Od czasu gdy mąż mi wybył w świat nie po drodze mi z obiadami, dziecko je w przedszkolu, albo spokojnie nakarmię je tym co dostarcza mu babcia, bo babcia dobrze zna faworytów obiadowych mojego syna. Natomiast mnie wiele do szczęścia nie potrzeba, świąteczne pozostałości wystarczyły na parę obiadów, a resztę dni uzupełniam szybą sałatką, albo talerzem zupy.
Jednak mój ulubiony talerz resztek powstał dzisiaj, z kilku składników powstało fantastycznie kolorowe, chrupiące i smaczne danie. Postanowiłam, że już zawsze z upieczonej kaczki będę chować i zamrażać jedna nogę, żeby później wykorzystać ją właśnie w tym zestawieniu.
Spokojnie można wykorzystać także kurze udko, wiadomo, że to nie to samo co kaczka, ale jeśli tak jak ja macie w domu kaczkę dwa razy do roku, to może warto nie obrażać się na inny drób.
Dzisiejsze zdjęcia nie do końca oddają urok tej sałatki, musicie wybaczyć ale słońce mi uciekło za szybko :)
Szczerze polecam!!


składniki:
  • 1 kacze udko (może być kurze), najlepiej wcześniej upieczone
  • 1 owoc granatu
  • sałata rzymska (może być inna)
  • suszona, albo świeża mięta
  • oliwa
  • opcjonalnie jogurt naturalny

wykonanie:

Z upieczonego udka pozbyć się skóry i kości, mięso rozdrobnić, przy pomocy widelca, lub palców.
Na patelni rozgrzać odrobinę oleju i podsmażyć kawałki mięsa, aż będą przyrumienione.
Na talerzu ułożyć, wcześniej umyte i osuszone liście sałaty, na nich rozsypać upieczone mięso.
Owoc granatu przekroić na pół i mocno uderzając w niego dłonią, wysypać pestki bezpośrednio na sałatkę, resztki pestek, które zostaną w skórce zgnieść i skropić sokiem sałatkę.
Na wierzch posypać suszoną lub świeżą miętą i całość skropić oliwą.
Jeśli macie ochotę można już na swoim talerzu dodać odrobinę jogurtu naturalnego.

Smacznego!!


4 komentarze:

Aurora pisze...

Niby kacza tłusta, a to tak świeżo i lekko wygląda mmm :D

Marta pisze...

nie wygląda na resztkowy obiad, zdecydowanie!

Trzcinowisko pisze...

moja mama umarłaby ze szczęścia..uwielbia wszystko: kaczke,sałaty,granat:)

Anonimowy pisze...

zjedz_mnie
Fajne połączenie, a efekt apetyczny :)

http://zjedzmnie.blox.pl

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin