piątek, 25 maja 2012

Makaron z krewetkami, młodym kalafiorem i migdałowym sosem


 Przypominam o zabawie CANDY WIOSENNE !!

Bardzo wiele się ostatnio u mnie dzieje, remont mieszkania, który trwa u nas w najlepsze pochłania większość czasu i całą energię. Jednak rodzinkę wykarmić trzeba i w tym miejscu szybkie obiady cieszą się największym powodzeniem. Powtórzyłam już część moich ekspresowych dań, zrobiłam pewniaki typu kotlety, czy kartofle z maślanką, czas najwyższy postarać się i zrobić coś nowego.
Zobaczyłam piękne danie u Liski, które w wersji oryginalnej pewnie też zrobię, jednak na daną chwilę składniki, które posiadałam dalece odbiegały od tych potrzebnych, więc przez przypadek wyszło pyszne, smakowite i oryginalne danie.
Jeśli lubicie kalafior i krewetki zakochacie się w tym daniu, a na zachętę dodam, że przygotowanie zajmuje naprawdę chwilę i jest bardzo proste.
Podane ilości wystarczą dla 2-3 osób.
Polecam!!



składniki:

  • 300g makaronu
  • około 500g kalafiora (wystarczy mała główka), umyty i podzielony na różyczki
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 cebula, posiekana
  • 2 ząbek czosnku, pokrojone w cienkie plasterki
  • 50g migdałów w płatkach, podprażonych
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego + 100ml wody
  • 300g krewetek, jeśli świeże to wcześniej umyć i obrać
  • natka pietruszki lub kolendra do posypania
  • sól i świeżo zmielony pieprz

wykonanie:

Makaron ugotować al dente.

Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę i zeszklić, a następnie dodać pokrojony czosnek i podsmażyć na małym ogniu. Następnie dodać podprażone migdały, przecier pomidorowy i wodę. Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Mieszając, odparować sos.
Teraz należy dodać krewetki, którym w gorącym sosie wystarczy dosłownie 2-3 minuty, następnie delikatnie wmieszać różyczki kalafiora i ugotowany makaron.

Posypać natką pietruszki lub kolendry i podawać.

Smacznego!!







13 komentarzy:

Maggie pisze...

Remontu nie zazdroszcze, za to obiadu - i owszem :)

Amber pisze...

Magda,ja już się zakochałam po przeczytaniu nazwy dania.
Zachwycające!
Za koniec remontu trzymam kciuki.

Kamila pisze...

Pysznie, lubię takie połączenia!

Agata z magicznego atelier pisze...

Wygląda obłędnie :)
A te krewetki :) Mniami!

Barbara Bastamb pisze...

Ja do krewetek nie mam przekonania ale....narobiłaś smaku....pozdrawiam...

aga pisze...

zjadlabym takiego makaronu:)

judik pisze...

Takiego połączenia smaków jeszcze nie próbowałam:) Mniam!:-)

Marta @ Co Dziś Zjem Na Śniadanie? pisze...

Na taki obiadek z chęcią bym do Ciebie wpadła!

Bo(ro)n Appétit pisze...

U mnie też niestety mały remont, więc dużo pracy! Ale jeść trzeba :) Pyszne danie!Pozdrawiam :)

Unknown pisze...

Bardzo oryginalne zestawienie! Krewetki, kalafior i migdały- myślę,że warto wypróbować. Powodzenia w remoncie życzę!

Biedr_ona pisze...

Makaron uwielbiam.. ale co u robi dodatek kalafioru? Pycha!


www.przysmakiewy.pl

Biedr_ona pisze...

Makaron uwielbiam.. ale co u robi dodatek kalafioru? Pycha!


www.przysmakiewy.pl

Joanna Zadrożna pisze...

Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin