sobota, 11 grudnia 2010

Kotleciki z kaszą i warzywami


Szukałam czegoś szybkiego na obiad i tym sposobem trafiłam na te smakowite kotleciki, na które przepis znalazłam na blogu Elementarz Kulinarny Basi, zróbcie bo warto, świetna alternatywa dla mięsnych kotlecików.
Uduszone warzywa i pyszna kasza wspaniale ze sobą współgrają i niczego innego im już nie trzeba, ale dla tych którzy bez mięsa nie mogą żyć, proponuję dodać mięso z kurczaka i już macie danie dla każdego. Szybkie i proste w wykonaniu, a smak wart powtórek.




składniki:

  • 1 szklanka suchej kaszy jęczmiennej (2 woreczki)
  • 2 średnie marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 średnia cebula
  • 3 jajka
  • 200g filetów z kurczaka (opcjonalnie)
  • duża szczypta kurkumy
  • sól
  • pieprz

  • bułka tarta do obtaczania
  • olej do smażenia

wykonanie:

Kaszę ugotować na miękko (wg opisu na opakowaniu).
Marchewkę i pietruszkę obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Cebulę obrać i pokroić w kosteczkę.
Na dużej patelni rozgrzać odrobinę oleju, wrzucić warzywa i podusić je do miękkości (można dodać odrobinę wody). Przyprawić, a następnie połączyć z kaszą i jajkami.
Jeśli chcecie dodać również mięso należy je umyć i pokroić na malutkie kawałeczki (zmieliłam w blenderze)i podsmażyć na patelni na rumiano, przyprawić delikatnie solą i pieprzem. Dodać do kaszy.

Wszystkie składniki wymieszać i formować z masy niewielkie kotleciki, obtaczać je w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju, na rumiano.
Po zdjęciu z patelni odsączyć nadmiar tłuszczu na papierowym ręczniku, podawać na gorąco, ale na zimno równie dobre.

Smacznego!!

17 komentarzy:

andzia-35 pisze...

Uwielbiam wszystkie kotleciki:)) Z kaszy jęczmiennej jeszcze nie robiłam, ale z gryczanej i manny, tak:)
Miłego weekendu Madziu!

Panna Malwinna pisze...

robiłam kiedyś z jęczmiennej. były pyszne. no ale z dodatkiem kurczaka- to musi być poezja smaków;)

Patrycja Reszko pisze...

Też mam na nie ochotę, chyba po niedzieli zabiorę się za nie :)

Arvén pisze...

U mnie dzisiaj były podobne kotleciki :) Pyszności! Bardzo lubię czasami jednak pominąć mięso...

Paula pisze...

podoba mi się takie zastosowanie kaszy :)

wiosenka27 pisze...

Z kaszy jęczmiennej jeszcze nie robiłam. A wygląda to świetnie:)

kabamaiga pisze...

Jadłam ostatni w knajpie kotleciki z kaszy gryczanej - były boskie. Muszę spróbować Twojej wersji.

Majana pisze...

Ciekawe są te kotleciki. Nigdy takich nie jadłam.
Pozdrowienia :)

Karmel-itka pisze...

takie złociste, wspaniałe.

Asia pisze...

To bardzo moje smaki! W dodatku ładnie wyglądają: złociste i wegetarianskie :)

arek pisze...

Z micha salaty 0 MNIAM! warto zrobic im jazde probna. :)

Paulina J. pisze...

Kilka razy już robiłam podobne i zawsze podczas smażenia mi się rozwalały... Coś muszę robić źle. Twoje mają super kształt. Pozdrawiam ciepło.

magda k. pisze...

z ogromną przyjemnością czytam Wasze komentarze :) dziękuję Wam bardzo
kotleciki w ogóle się nie rozpadają i smakują naprawdę bardzo smacznie :)
mało mnie u Was ostatnio, ale się pochorowałam i sił mi zabrakło, jednak wracam już powoli do siebie :)

Justinek pisze...

Bardzo lubię takie warzywne kotleciki-jakaś odmiana od tych zwykłych mięsnych, z kaszą muszę i ja spróbować :)

aga pisze...

apetyczne kotleciki:)
takich z warzyw i kaszy to nie jadlam, ale Twoje do mnie przemawiaja:)

Waniliowa Chmurka pisze...

Takich kotleicków chętnie bym spróbowała;)
Mniammm...:D

Nika pisze...

Tak strasznie dawno mnie nie było... omineło mnie tyle pyszności!
Mam do nadrobienia: muffinki kawowe, ciasto bananowe, sernik z czekoladą, focaccia z oliwkami, ślimaczki, zrazy... no i te pyszne kotleciki!
A pralinki orzechowe zamawiam u Aniołka na Święta;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin