poniedziałek, 13 września 2010

Warzywa i kurczak z patelni z dressingiem miodowo- cytrynowym


Warzywa z patelni to jedno z tych dań, które są mile widziane gdy się bardzo spieszymy. Mam swoją ulubioną mieszankę (Poltino), którą zawsze mam w zamrażalniku i gdy okazuje się, że potrzebuję na szybko zjeść coś dobrego, mam to w zasięgu ręki.
Jednak postanowiłam zaskoczyć samą siebie i zrobić sobie własną mieszankę warzyw z patelni, na dodatek na bogato, bo z kurczakiem i wspaniałym sosem wg przepisy Jamiego Olivera.
Kurczak oczywiście nie jest obowiązkowy, zestaw warzyw też można modyfikować wg uznania, to jest taka wersja startowa, a wy zaszalejcie :)
Dlatego jeśli macie odrobinę więcej czasu i ochotę na coś smacznego, polecam Wam dzisiejszy przepis.




składniki:

  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żółta
  • 2 średnie cebule
  • 2 pomidory
  • 2 duże garście zielonego groszku
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • sól
  • pieprz
  • garść parmezanu
  • olej do smażenia

na sos:

6 łyżek oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
3 łyżki soku z cytryny
1 łyżka dobrego miodu
sól morska
świeżo zmielony czarny pieprz

Wymieszać wszystkie składniki w misce i przyprawić do smaku solą i pieprzem.

wykonanie:

Pomidory (można sparzyć) umyć i pokroić.
Cebulę obrać i pokroić na plasterki. Papryki umyć, pozbawić pestek i pokroić na grube paski.
Rozgrzać olej, wrzucić paprykę, cebulę, wszystko przyprawić solą i pieprzem. Smażyć aż zmięknie.

Filet z kurczaka umyć, pokroić w dużą kostkę, przyprawić solą, pieprzem, curry i usmażyć na złoto.
Mięso należy dorzucić na patelnię do warzyw, dosypać również groszek i pomidory, wszystko razem smażyć przez chwilkę.

Warzywa i mięso wyłożyć na talerz, polać sosem i posypać odrobiną parmezanu.
Podawać na gorąco.

Smacznego !!!

13 komentarzy:

aga pisze...

wyglada na bardzo smakowite jedzonko:) a do tego kolorowe:)
chetnie wyprobuje sobie ten przepis. Pozdrawiam:)

wiosenka27 pisze...

U mnie w domu takie danie najchętniej byłoby widziane codziennie:)

grazyna pisze...

bardzo mi się to danie podoba :)

Majana pisze...

Takie dania lubię, kolorowe i smaczne :))
Pozdrowienia:)

Kasia Fiołek pisze...

Zawsze jak myślę, ze mam dość kuraka na jakiś czas, pojawia się u ciebie fajny przepis. I masz babo placek! Trzeba wypróbować!

Anonimowy pisze...

Warzywa z patelni po domowemu? Cudownie!

Karmel-itka pisze...

rewelacyjne! mniam. ależ bym się na takie skusiła... bez wahania! kolorystyczny i smakowy raj ;]

ewe.kott pisze...

pyszne domowe i do tego kolorowe!!!
to mi się zrymowało ;)

uwielbiam takie dania :)
są niesamowicie szybkie w przygotowaniu, a jakże efektowne!

pozdrawiam serdecznie!

Ewa pisze...

Lubię kolorowe dania z patelni, właściwie to jestem od koloru uzależniona.

magda k. pisze...

aga - wypróbuj, jest kolorowe i bardzo smaczne :)

wiosenka27 - u mnie również, ale wtedy to już koniecznie z kurczakiem, bez przeszło by tylko czasami :)

grażyna - dziękuję bardzo, zachęcam

majana - dziękuję bardzo, również gorąco Cię pozdrawiam

dragonfly - no ja też czasami potrzebuję przerwy od kurczaka, ale dla tego dania warto po niego sięgnąć :)

Zaytoon - dziękuję :)

Karmel-itka - dziękuję bardzo :) zachęcam

EVE - :) bardzo Ci dziękuję za miłe słowa :) pozdrawiam

nobleva - ja też lubię, żeby kolory rządziły :)

cudawianki pisze...

Madziu, takie piekne zdjecia!! nie da sie wiekszych?? prosze :-)))

andzia-35 pisze...

Brzmi i wygląda przepysznie!:)

amarantka pisze...

Niesamowicie apetyczne zdjęcia!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin