wtorek, 10 listopada 2009

Parówki w cieście francuskim


Przepis na bardzo szybkie i bardzo proste danie, a zarazem bardzo pyszne.
Były już u mnie parówki w cieście, jednak jest z nimi trochę pracy, trzeba przygotować ciasto.
Natomiast to danie, jeśli oczywiście użyjemy gotowego ciasta francuskiego, robi się naprawdę ekspresowo.

Polecam zwłaszcza w te dni gdy czasu mamy najmniej.

Uwaga ketchupu nie dokładać do środka, bo po pieczeniu bardzo długo jest gorący, lepiej użyć go bezpośrednio przed jedzeniem.


składniki:

opakowanie gotowego ciasta francuskiego
ok 6 długich parówek, albo 8 krótkich (używam berlinek)
opakowanie Szynki Schwarzwaldzkiej (używam z Lidla smakuje mi najlepiej)
8 plasterków żółtego sera
ketchup, musztarda do podania

wykonanie:

1. Rozwałkowane ciasto francuskie podzielić na 8 prostokątnych części.

2. Piekarnik nagrzać do temperatury 190-200'C.

3. Potrzeba też 8 kawałków parówek, można użyć 8 albo te które mamy zrobić w mniejsze kawałki.
Każdą parówkę zawijamy w jeden cieniutki plaster szynki i sera.

4. Następnie tak przygotowaną parówkę zawinąć w ciasto francuskie.

5. Przygotować tak wszystkie parówki, a następnie przełożyć je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

6. Ciasto delikatnie nacinamy i pieczemy w piekarniku przez ok 20 minut, aż ciasto się zarumieni.

Paróweczki można serwować z dodatkiem musztardy lub ketchupu.

Smacznego!!!

Do wydruku



Zobaczcie również inne przepisy z udziałem ciasta francuskiego:
kurczak w cieście francuskim czuli kurczak mumia,
pieczeń w cieście francuskim
a może coś na słodko:
kremówki
ciastka krówką nadziane.

10 komentarzy:

wiosenka27 pisze...

Fajne i szybkie danko:)

cudawianki pisze...

czesto robie podobne :-)

majka pisze...

Takie parowki to swietny pomysl na przekaske :) Jeszcze nie robilam ale na pewno sie skusze :))

magda k. pisze...

wiosenka27 dokladnie tak, dziękuję

cudawianki - bo to świetny sposób na szybki obiad / kolację :)

majka kuszę, kuszę :) naprawdę są smaczne pozdrawiam

Aga z Zapiecka pisze...

Zjadłabym taką parówkę, świetna jako przekąska do piwa :)
Pozdrawiam

andzia-35 pisze...

Uwielbiam, nigdy nie dawałam szynki, ale następnym razem spróbuję:)) Pysznie wyglądaja!

Marzynia Mamcia pisze...

Madziu, mama pytanie: jak naciąć to ciasto? Nigdzie n zdjęciu nie widzę tych nacięć... Odpisz proszę, bo mi się strasznie ten przepis spodobał :-)

magda k. pisze...

mamamarzynia - przepraszam, że tak późno odpisuję, ale chwilowy brak internetu, co do nacięć to zrobiłam po 3 delikatne poprzeczne nacięcia z góry każdej spakowanej parówki :) pozdrawiam

andziaczek pisze...

Świetny pomysł i w dodatku bardzo sycący!!!

Anonimowy pisze...

Ja również nie dawałam nigdy szynki a właśnie robie i już za późno na dodanie... następnym razem spróbuje. ja polecam również przed włożeniem do piekarnika posmarować je roztrzepanym jajkiem. Pycha!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin