czwartek, 20 sierpnia 2009

Dżem morelowy


To mój pierwszy dżem, więc zrobiłam go wg wskazówek na opakowaniu cukru żelującego.
Może to nic specjalnego, bo też nic odkrywczego, ale morele są same w sobie takie dobre, że już nic nie dodawałam.
Jeden słoiczek już wykończony, chyba do zimy nic nie zostanie, więc już myślę nad kolejnym dżemem.


składniki:

  • 1kg moreli (należy kupić trochę więcej, bo kg ma być po wypestkowaniu)
  • 1 opakowanie cukru żelującego 1:1

wykonanie:

Owoce umyć i wypestkować.
Następnie wszystkie owoce pokroić na małe kawałeczki i włożyć do sporego garnka.

Owoce zasypać cukrem żelującym, wymieszać i odłożyć na 2 godziny, ja zapomniałam i stało ok 4 godzin i też było dobrze.

Po tym czasie zagotować mieszankę i postępować jak w instrukcji, ja gotowałam ok 10 minut cały czas mieszając. Po tym czasie dżem przelać do wcześniej przygotowanych słoiczków (ja wyparzam słoiki), zakręcić i odstawić do ostygnięcia.

Smacznego

Przepis nr 99

Do wydruku

1 komentarz:

martino pisze...

sobotni ranek, kawka, świeży chleb i dżem morelowy... pyszna kombinacja :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin