czwartek, 2 kwietnia 2009

Kotleciki ziemniaczane




Kolejny przepis z Moje Wypieki, chyba na dobre wpadłam w tą stronę :)


ilości podane na 10- 15 szt, od razu powiem, że zrobiłam z podwójnej ilości
i drugiego dnia też były świetne

składniki:

  • 20 dag mąki
  • 20 dag ugotowanych, posolonych, utłuczonych ziemniaków
  • 3 łyżki mleka lub maślanki
  • 40 g miękkiego masła
  • szczypta soli
  • 1 łyżka pokrojonego świeżego koperku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

przygotowanie:

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać miękkie masło, sól i koperek.
Następnie dodać ziemniaki utłuczone na krem. Wlać mleko/maślankę i zagnieść miękkie ciasto.
Ciasto rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm i foremką, albo szklanką wycinać kotleciki.
Ułożyć na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i piec ok 15 min w teperaturze 200 stopni.

Najlepiej smakują z sosem :)

Przykładowy sos:

  • 2 łyżeczki majonezu
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy
  • ok 2 łyżeczek ketchupu
  • 1/4 startego ogórka zielonego
  • przyprawić solą i pieprzem

Smacznego!!


Przepis nr 32

Do wydruku

1 komentarz:

babcia marynia pisze...

Placuszki wyglądają super. Ja robiłam kiedyś podobne tylko zamiast proszku do pieczenia dałam jajko i zamiast mleka -śmietanę. ateż dożo koperku. No i jeszcze smażyłam jak kotlety. Ale ten przepis jest ciekawy i napewno wypróbuję.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin