sobota, 22 sierpnia 2015

Ciasto drożdżowe ze śliwkami i owsianą kruszonką


Zdrowe odżywianie, umiar, redukcja, magiczne słowa, a sama na siebie sprowadzam pokusy.
Wczoraj upiekłam jedno z lepszych drożdżowych ciast, na dodatek ze śliwkami i pyszną kruszonką. Wyszło nieprzyzwoicie puszyste i dobre. Nie żałowaliśmy sobie też śliwek, bo śliwek nigdy za wiele. Jedyne co trochę odciąża moje sumienie to ta pyszna kruszonka, którą zrobiłam z mąki owsianej, mała pociecha hahaha.
U mnie będzie dobrze, bo większością ciasta zajął się mąż, zjadając i zabierając do pracy, ale Was mogę tylko ostrzec, jeśli jesteście na diecie, to wasza silna wola będzie wystawiona na wielki test.
Bazowałam na przepisie ze strony Moje Wypieki
Mimo wszystko gorąco polecam !! :)


Ciasto drożdżowe ze śliwkami i owsianą kruszonką

składniki:

na zaczyn:
  • 35g drożdży świeżych lub 16g suchych
  • ½ szklanki letniego mleka
  • ½ szklanki mąki pszennej
  • ¼ łyżeczki cukru

Do naczynia wlać mleko i dodać drożdże. Dodać mąkę, cukier i wymieszać. Przykryć i odstawić do podwojenia objętości na około 10 minut. W tym czasie przygotować resztę ciasta.

na ciasto:
  • ½ szklanki letniego mleka
  • ½ szklanki cukru (dałam mniej niż pół)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • 60g roztopionego masła
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 2 i ¾ szklanki mąki pszennej

na kruszonkę:
  • 150g mąki owsianej (może być pszenna)
  • 70g cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 100g roztopionego masła

dodatkowo:
  • około 500-600 gram śliwek

wykonanie:

Do dużej miski wsypać mąkę, a następnie dodać pozostałe składniki, nie zapominajmy także o wyrośniętym zaczynie. Wyrobić ciasto, które powinno być miękkie i elastyczne.
Gotowe ciasto przykryć i zostawić do wyrośnięcia na około godzinę, aż podwoi objętość.

W tym czasie przygotować kruszonkę. Mąkę wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym i zalać roztopionym masłem. Dobrze połączyć i zrobić kruszonkę.

Śliwki umyć, zrobić na połówki i oczywiście pozbyć się pestek.

Dużą blachę o wymiarach około 40 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blachę, na cieście ułożyć połówki śliwek przecięciem do góry i wszystko posypać kruszonką. Odstawić na 30 minut, do ponownego wyrośnięcia.

Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180'C przez około 45 minut (u mnie było już gotowe po 35, więc uważajcie), do tzw. suchego patyczka.

Gotowe ostudzić w formie i zajadać.

Smacznego!!


7 komentarzy:

Foodmania pisze...

pyszne wykorzystanie śliwek!

zapraszam do wzięcia udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/search/label/KONKURS

Natalie pisze...

Drożdżowe z kruszonką mogę jeść bez końca! :)
http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com

Cukry Proste pisze...

Drożdżowe ciasta z owocami kocham najbardziej:)

Kinga pisze...

Pychotka :)

Naturalne metody pisze...

Ze śliwkami i z kruszonką-rewelacja;)

Unknown pisze...

Świetny przepis! :)

gin pisze...

Dlatego ja już się z dietami nie oszukuję... ;)
Cudowne ciasto :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin