środa, 8 lipca 2015

Paluszki rybne, ze skorupką


Nie wiem jak to jest, że moje dziecko ryb nie lubi za to paluszki rybne wcina z przyjemnością. Czy to zasługa kształtu, panierki, a może tego i tego. Najważniejsze jest to, żeby ryby jeść, a to co widzę w składach paluszków rybnych automatycznie mnie odrzuca. Dlatego jedyne rozsądne wyjście to zrobić swoje własne paluszki rybne, w ten sposób dziecko szczęśliwe bo nie musi jeść ryby :), a mama szczęśliwa bo ryba w diecie się znalazła, a skład domowych paluszków nie powoduje u mnie rozstroju nerwowego :)
Gorąco polecam Wam przepis na paluszki rybne, ja już bardzo dawno temu odkryłam go na blogu White Plate.
Może kształty moich paluszków rybnych nie są idealne, za to smak tak.
Więc jeśli zadajecie sobie pytanie. Co dziś na obiad? Odpowiedz jest prosta – Paluszki rybne, ze skorupką.
Polecam!!


Paluszki rybne

składniki:
  • 400g białej ryby, np. filetów z mintaja
  • 1 kajzerka pszenna
  • ½ szklanki mleka
  • 1 jajko
  • sól i pieprz do smaku
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej słonecznikowy lub rzepakowy do smażenia

wykonanie:

Kajzerkę przekroić na pół i namoczyć w mleku, aż zmięknie. Odcisnąć i włożyć do blendera. Dodać rybę, jajko, sól i pieprz. Wszystko zmiksować na gładką masę.
Odstawić do lodówki na godzinę, aby masa stężała.
Formować prostokątne paluszki. Obtoczyć w tartej bułce i smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron.
Podawać z sałatą, frytkami, ziemniakami czy bułką.

Smacznego!!

2 komentarze:

Wiewióra pisze...

Moje dzieciaki lubią wszystko w formie kotleta, rybę też, paluszki kochają! oczywiście takie domowe :) ostatnio odkryłam pieczone w panierce z płatków kukurydzianych :)

Zielona Papryczkaa pisze...

Kupiłaś mnie tym przepisem, pyszota :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin