czwartek, 2 lipca 2015

Makaron z mięsem i warzywami


W końcu przyszedł czas, żeby podać Wam przepis nie na ciasto, nie na deser, a na coś konkretnego. Dzisiaj z serii co lubią u mnie w domu, bo to właśnie specjalnie dla moich chłopaków to danie. Ja nie przepadam za mięsem mielonym i daniami z jego udziałem, ale czego się nie robi z miłości. Nigdy nie kupuję mięsa mielonego w paczkach, bo nie wiem co mi się trafi, kupuję kawałek mięsa w sklepie i proszę o zmielenie, wtedy wiem, że jak kupiłam szyneczkę, to prawie na pewno mam tylko szyneczkę (no i pewnie trochę chemii bo takie czasy). Danie wyjątkowo proste, powiedziałabym, że nie potrzebuje nawet przepisu, ale dla porządku przepis oczywiście będzie. W skrócie smażymy warzywa, smażymy mięcho, gotujemy makaron, wszystko razem mieszamy i zajadamy, czy można prościej. Podobno pycha, rodzinka poleca :)


Makaron z mięsem i warzywami

składniki:
  • 2 cebule
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek pora
  • 500g mięsa mielonego
  • 1/2 szklanki sosu pomidorowego (taki z kartonika lub 3 duże pomidory)
  • 250g makaronu razowego
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • bazylia lub oregano


wykonanie:

Wszystkie warzywa umyć, te które potrzeba obrać, a następnie zetrzeć na grubych oczkach tarki. Pora pokroić na cienkie talarki.
Warzywa należy chwilę podsmażyć, następnie dodać sos pomidorowy lub pokrojone na kawałeczki pomidory. Smażyć, aż pomidory się rozpadną. Na koniec sypnąć ziołami.
Na drugiej patelni podsmażyć mięso, doprawić solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Dobrze usmażone mięso dodać do sosu warzywnego i wszystko razem podgrzewać kilka minut, żeby smaki się przegryzły.
Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu, ja zawsze liczę 100g makaronu na 1 dorosłego i 50g na dziecko.
Gotowy makaron dodać do sosu i wszystko dokładnie przemieszać.
U mnie oczywiście nie odżałowali sobie jeszcze parmezanu na górę.
Smacznego!!

2 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Takie proste a takie pyszne:)

Zielona Papryczkaa pisze...

W prostocie tkwi siła, uwielbiam wszelkiego rodzaju makarony :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin