wtorek, 25 czerwca 2013

Mini serniczki z polewą


W pewien gorący, czerwcowy wtorek w przedszkolu mojego syna, odbywał się festyn. Jako przykładna ;) mama miałam upiec ciasto z tej okazji. Postawiłam jednak na mini serniczki, ponieważ w warunkach panujących w trakcie takich przedszkolnych festynów, o wiele łatwiej zjeść coś co mieści się dłoni. Na taką ważną uroczystość serniczki musiały być dokładnie sprawdzone przez domowników, a że bardzo pozytywnie przeszły test, szczególnie mojego przedszkolaka, to nie musiałam się ich wstydzić w trakcie uroczystości.
Bardzo gorąco Wam polecam te małe smakołyki, robi się je bardzo prosto, a smakują wybornie.
Polecam!

 

składniki:

spód:
  • 150g ciasteczek typu be-be
  • 60g masła
  • 2 łyżki cukru
Ciasteczka zmiksować z cukrem w blenderze lub potraktować wałkiem do ciasta.
Do pokruszonych ciasteczek wlać roztopione masło i wymieszać. Odstawić.

masa serowa:
  • 1kg sera twarogowego 3 krotnie mielonego
  • 70g masła
  • 130g cukru pudru
  • cukier z prawdziwą wanilią
  • 4 jajka
  • 3 łyżki mąki pszennej
polewa:
  • 300g masy kajmakowej (u mnie ciemna)
  • 4 łyżki mleka
  • 50g masła
wykonanie:

Masło utrzeć z cukrem i wanilią i utrzeć na gładką masę, a następnie dodawać po jednym jajku i po łyżce sera i mąki. Dobrze zmiksować.

Do papilotek na babeczki wsypać po 1 łyżce masy herbatnikowej, delikatnie ugnieść palcami.
Na to wlać 2-3 łyżki masy serowej, ilość powinna sięgać około 0,5 cm od brzegu papilotki.
Tak przygotowane serniczki wstawić do piekarnika nagrzanego do 180'C i piec przez 20 minut lub do momentu, aż babeczki wyrosną i zaczną się rumienić. Po tym czasie piekarnik wyłączyć i studzić przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.

Teraz przygotować polewę. W garnuszku podgrzać masę kajmakową z masłem i mlekiem, aż składniki całkowicie się połączą i masa będzie płynna.

Polewą polać mini serniczki, gdy już całkowicie ostygną.
Schłodzić w lodówce przed jedzeniem.
Ozdobić małymi owocami lub innymi dekoracjami.

Smacznego!!

19 komentarzy:

pastawithapplepie.blogspot.com pisze...

uroczo wygladaja ;)

Ervisha pisze...

Serniczki??? Zawsze :)

Unknown pisze...

pyszności:)

Aciri pisze...

Wspaniały pomysł na festyn:)

JestSmak pisze...

Fantastyczne! Uwielbiam mini serniczki, najbardziej takie z kawą i likierem, ale z kajmakiem muszą być wyborne! Pozdrawiam

Kasia pisze...

Na pewno przepyszne :))

Nemi pisze...

Słodki pomysł, zapamiętam:)

klinone pisze...

slinka do kolan normalnie, jak na kreskowkach :)

Maggie pisze...

Jakie cudne! Cos mi sie zdaje, ze na jednym by sie nie skonczylo...

Agata pisze...

Oj zjadłabym kilka takich serniczków :) Wyglądają cudownie :)

Ivola pisze...

o serniczek uwielbiam jeszcze nie próbowałam w takiej wersji :)

martawkuchni.blog.pl pisze...

ale pięknie wyglądają:) mniam mniam:)

Anonimowy pisze...

zjedz_mnie:
Ależ fajne serniczki, do kawki w sam raz :)

http://zjedzmnie.blox.pl

Unknown pisze...

Naprawdę pyszne!

Unknown pisze...

Naprawdę pyszne!

judik pisze...

Małe przyjemności, a tak cieszą:-)

Dobre Czasy pisze...

Ale tu dzisiaj smacznie i kolorowe.Pozdrawiam z Dobrych Czasów.Jola

Ola pisze...

takie mini na jeden-2 kęsy są najapetyczniejsze:) polewa-boska!
Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Evi pisze...

Pychotka. I jakie kuszące :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin