sobota, 21 sierpnia 2010

Cukinia faszerowana


Danie zrobione już dobre kilka dni temu, więc mam nadzieję, że cukinie są jeszcze dostępne :)
Bardzo lubimy cukinie, szczególnie mój mały, więc to danie bardzo nam odpowiadało.
Pieczarki świetnie komponują się z cukinią, a żółty stopiony ser zawsze jest dobry.
Oczywiście można dodać mięso mielone, wtedy najlepiej wymieszać je z cebulą.
Inspirację do zrobienia tego dania znalazłam Tutaj, jednak zmian jest bardzo dużo :)
Polecam Wam to smaczne i bardzo warzywne danie.

Ilość dla 2 osób.




składniki:

  • 2 średnie cukinie
  • 2 cebule
  • 2 pomidory
  • 500g pieczarek
  • 100-150g żółtego sera
  • sól
  • pieprz
  • świeża bazylia
  • olej

+ mięso mielone (ja nie dodawałam, ale jeśli macie ochotę, to wystarczy je przesmażyć, przyprawić i dodać do usmażonej cebuli, dalej postępować wg przepisu)

wykonanie:

Pieczarki umyć, pokroić na plasterki i wrzucić do garna z odrobiną oleju, przesmażyć, na koniec dodać sól i pieprz. Odstawić.
Cebulę pokroić w kostkę i przesmażyć (w tym momencie wchodzi mięso mielone przesmażone), również odstawić. Pieczarki wymieszać z cebulą.

Cukinie umyć i przekroić na połowę, a środek wydrążyć łyżeczką (nie wyrzucać).

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki, pokroić w kostkę.
Wrzucić do garnka, można dodać również wydrążony środek cukinii i przesmażyć aż pomidory się rozpadną, a cukinia zmięknie. Doprawić solą i pieprzem do smaku, dodać również świeże listki bazylii.

Cukinie napełnić pomidorami, na to wyłożyć pieczarki z cebulą, a wszystko posypać żółtym serem.

Piekarnik rozgrzewamy do 180'C.

Cukinie układamy na blaszce i pieczemy pod przykryciem przez ok. 40 minut (przykryłam papierem do pieczenia), a następnie ściągamy przykrycie i dopiekamy jeszcze chwilkę, aż ser się lekko zarumieni.

Smacznego !!!

15 komentarzy:

Kaś pisze...

do tej pory cukinię faszerowałam tylko mięsem, Twój pomysł zachowuję, bo wyglądają bardzo smacznie

Karmel-itka pisze...

wygląda zachwycająco ! ach, apetycznie. piękna.

Arabeska pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie :-) A ja niedawno robiłam cukinię właśnie z mięsem (zdjęcia jednak ciągle siedzą w aparacie) ;-)

wiosenka27 pisze...

Nadziewałam kiedyś cukinię ale nieco inaczej, muszę wypróbować Twój pomysł:)

majka pisze...

Uwielbiam cukinie! Takiej wersji jeszcze nie probowalam. Zawsze faszerowalam cukinie mielonym miesem. Mysle, ze z warzywami tez musi byc pyszna :)

Panna Malwinna pisze...

ja od kilku dni próbuję kupić ładną cukinię. ale co jakieś spotykam to załamuję ręce- wszystkie przygnite, miękkie, przejrzałe. a tak kocham faszerować to warzywko!

Asia pisze...

ale fajne, wygladaja jak zapiekanki! :)

mania179 pisze...

Zdrowy obiad :) i jaki pyszny!

Anonimowy pisze...

Nie bój nic, cukinie jeszcze prężnie prężą (mało maślane...) się na straganach, więc można pobiec po resztę składników i sobie takie pyszności przygotować. ;)

Pozdrawiam!

viridianka pisze...

przed chwilą widziałam bakłażany faszerowane! to chyba jakiś znak by i samemu warzywa z nadzieniem zrobić, bo prawdą jest ze dawno takich nie jadłam.

aga pisze...

ale wygladaja apetycznie:) musze sprobowac takiej wersji, pozdrawiam:)

lo pisze...

Uwielbiam faszerowane cukinie. Narobiłas mi wielkiego apetytu.

asieja pisze...

bardzo lubię taką cukinię pełną smaków

Nika pisze...

Ja cukinię zawsze faszerowałam mięsem, a tu taka propozycja...
z PIECZARKAMI:)

Bardzo proszę użyczenie przepisu - zaprezentowałabym go na swoich Białych Kapeluszach:)

magda k. pisze...

bardzo dziękuję za wszystkie komentarze, mnie też faszerowanie warzyw kojarzy się nieodłącznie z mięsem mielonym, ale mięsa nie miałam i w ten sposób powstał pomysł na wypełnienie cukinie innymi dobrymi składnikami :) oczywiście mięso mielonemu nic nie ujmując ;)

Nika - proszę CIę bardzo, będzie mi niezmiernie miło jak użyczysz sobie przepis ode mnie :)

pozdrawiam gorąco :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin