piątek, 20 października 2017

Jabłecznik z połówkami jabłek


Nie będę Wam pisać dlaczego tak długo mnie tu nie było, po prostu życie, brak weny i dieta, to wszystko wpłynęło na to, że było mnie tu mniej. Jednak ostatnio wena kulinarna powoli powraca, a i dieta już rozszerzona, więc najwyższy czas poszaleć w kuchni.
Najsmaczniejsze ciasto jakie kojarzy mi się z jesienią, to jabłecznik, taki z pachnącym cynamonem i dużymi kawałkami jabłek. Więc gdy znajoma (@zlakarma)wrzuciła na instagramie piękne zdjęcia idealnego jabłecznika, od razu poprosiłam o przepis. Oczywiście jak zwykle postanowiłam trochę zmienić i odchudzić to ciasto z kalorii, bo nigdy nie zaszkodzi. Oczywiście jeśli kalorie Wam nie straszne, nie musicie zmieniać cukru na ksylitol, to tylko taka wariacja.
Przechodząc do najważniejszego, zapraszam po przepis na cudowny jabłecznik, łatwy do przygotowania, pyszny i błyskawicznie znikający z talerza.

Jabłecznik z połówkami jabłek

składniki:

2 i ½ szklanki mąki (może być pszenna, ale pełnoziarnista będzie zdrowsza)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g zimnego masła
1 małe opakowanie serka homogenizowanego, waniliowego
2 żółtka
szczypta soli
2/3 szklanki ksylitolu, może też być cukier puder lub zwykły cukier
1 łyżeczka domowego cukru waniliowego

dodatkowo:

6 sporych jabłek
2 łyżeczki cynamonu
cukier puder, do posypania ciasta

wykonanie:

Mąkę, proszek do pieczenia przesiać, a następnie dodać pokrojone masło, serek homogenizowany, żółtka, sól i cukier i zagnieść ciasto. Ciasto owinąć folią i włożyć do zamrażarki na około 20 minut.
W tym czasie jabłka umyć, obrać, pokroić na połówki i usunąć gniazda nasienne.
Ciasto podzielić na dwie części, tak żeby jedna była trochę większa. Mniejszy kawałek rozwałkować, na oprószonej mąką stolnicy, a następnie przenieść do wyłożonej papierem formy (u mnie okrągła o średnicy 26cm). Na cieście ułożyć połówki jabłek, posypać cynamonem.
Drugą część ciasta również rozwałkować, tak żeby powstały kawałek, był nieco większy od formy. Rozwałkowanym ciastem przykryć jabłka i sklepić ciasto na brzegach.
Górę nakłuć widelcem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180'C przez 45-50 minut.
Po ostudzeniu oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego !!

5 komentarzy:

Dorota pisze...

Lubię i dość często piekę szarlotkę w różnych wydaniach, ale takiej jak zaprezentowana przez Ciebie, jeszcze nie jadłam. Wygląda bardzo interesująco:)

magda k. pisze...

Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że będzie smakować 😚

magda k. pisze...

Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że będzie smakować 😚

Słoneczna strona życia pisze...

Wygląda pysznie:)
https://slonecznastronazycia.blog/

cr7 pisze...

Wygląda bardzo smakowicie. Pozdrawiam!
Recette

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin