poniedziałek, 22 maja 2017

Pyszna, Sycąca i Zdrowa Sałatka Flow


Chociaż po moich postach nie zawsze to widać, ale ja cały czas na diecie, a raczej w czasie wdrażanie w moje życie zdrowych nawyków żywieniowych, co brzmi lepiej i w 100% oddaje, to co staram się zrobić. Oczywiście moja rodzina domaga się wieprzowiny, ciast z białej mąki, domowej pizzy i innych smakołyków, ale o sobie też nie zapominam, dlatego miks zdrowych i pysznych przepisów z tymi tylko pysznymi, jest tutaj nieunikniony.
Dzisiaj zapraszam na przepyszną sałatkę, która nadaje się na obiad lub na kolacje, jestem nią zachwycona. Ta sałatka to magia instagrama, czyli właśnie tam znalazłam inspirację. Zainspirowana jestem także autorką tego przepisu @flowmum, polecam sprawdzić instagram i youtube :) Jednak przejdźmy do rzeczy, a raczej do sałatki, którą można przyrządzić na wiele sposobów, czyli składniki dodawać i odejmować według stanu posiadania i upodobań, a ja Wam przedstawię po prostu moją wersję tej pysznej sałatki, a wy później już szalejcie ile chcecie :)

Sałatka flow

składniki:
  • 1 opakowani mix sałat lub młody szpinak, lub po prostu sałata
  • 2-3 pomidory
  • ½ czerwonej papryki
  • 6-8 ogórków konserwowych, korniszonów
  • 100g małych pieczarek
  • 1 duży batat
  • ½ piersi kurczaka lub tak jak u mnie 1 opakowanie sera halloumi
  • ½ awokado niekoniecznie można polać też delikatnie oliwą
  • ocet jabłkowy
  • jajka na twardo, opcjonalnie
wykonanie:

Sałatę umyć i wyłożyć do miski i delikatnie skropić octem jabłkowym. Pomidory, paprykę i awokado umyć i pokroić. Ogóreczki pokroić w kostkę. Małe pieczarki wrzucić na lekko spryskaną olejem, rozgrzaną patelnię dosłownie na kilka minut, żeby nam się lekko zgrillowały. Jajka ugotować na twardo, obrać i pokroić.
Batata obrać, albo tylko bardzo porządnie wyszorować, pokroić w kawałki, posypać papryką wędzoną i chili i upiec w piekarniku, ja w ramach pośpiechu piekłam go na patelni, na ostatnie 5 minut przykrywając pokrywką.
Kurczaka umyć, pokroić i usmażyć na patelni, lub jeśli użyjecie sera halloumi to go zgrillować.
Wszystkie składniki delikatnie wymieszać, ja przyprawiałam jeszcze tylko czarnym pieprzem.
Smacznego!!


2 komentarze:

Kinga pisze...

Wygląda apetycznie! :-)

Dorota pisze...

Ja od kilku miesięcy również na diecie, więc ta sałatka jest w sam raz dla mnie. Skorzystam z przepisu niebawem!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin