piątek, 16 kwietnia 2010

Ciasto Milky Way


Przepis na ciasto znalazłam u niezawodnej dorotus76.
Biszkopt jest wspaniały, na pewno wykorzystam go też do innych ciast.
W masie bardzo wyczuwalne jest mleko w proszku, więc dla mnie dobrze.
Jedynym mankamentem jest ilość użytego masła, ale co tam raz się żyje.
Mój mąż nie był zachwycony tym ciastem, dla niego zbyt słodka ta masa.
Jednak po nocy w lodówce ciasto było jeszcze lepsze i zrobiło furorę u mnie w pracy i na rodzinnym spotkaniu.
Ciasta wychodzi dużo, a zjeść jednorazowo nie da się zbyt wiele.
Ja zrezygnowałam z polewy na górze, ale przepis podaję w całości, może wy się skusicie.
Biszkopt powinien być ciemniejszy, ale nie miałam ciemnego kakao.


składniki na kakaowy biszkopt:

6 jajek
¾ szklanki cukru
½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
2 łyżki oleju

wykonanie biszkopt:

Białka ubić na sztywną pianę, dodawać pod koniec ubijania cukier, a następnie żółtka.
Dodać olej i dalej miksować.
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakao i wmieszać delikatnie do masy jajecznej.
Ciasto wyłożyć do formy o wymiarach 25 x 34 cm (wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia) i piec około 20 - 25 minut w temperaturze 170ºC, do tzw. suchego patyczka.

Składniki na masę:

½ szklanki mleka
2 szklanki mleka w proszku pełnego (np. 'niebieskie')
2/3 szklanki cukru
350g masła (dałam 300g)
16g cukru waniliowego

wykonanie masy:

Mleko (zwykłe) zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Ostudzić. Masło utrzeć. Powoli dodawać do niego wystudzone mleko, dalej ucierając. Wsypać przesiane mleko w proszku i ucierać do gładkości.

Ostudzony biszkopt przekroić wzdłuż, przełożyć masą.


Składniki na polewę czekoladową:


100g gorzkiej lub mlecznej czekolady
100g masła

wykonanie polewy czekoladowej:


Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Lekko przestudzić. Gotową polewą polać ciasto.

Przechowywać w lodówce. Choć po kilku godzinach w lodówce masa dość stwardnieje (masło), wystarczy wyjąć ciasto 2 - 3 godziny przed planowanym podaniem.

Smacznego!!



Inne propozycje w kremowej wersji:
Orzechowiec,
Migdałowiec
Tiramisu.

8 komentarzy:

asieja pisze...

ten posmak mleka w proszku brzmi bardzo zachęcająco, bo je uwielbiam
a od czasu do czasu można zjeśc i mocno słodkie ciasto.

Alina pisze...

Pięknie wygląda!

amarantka pisze...

a ja się nie znam na posmaku mleka w proszku :) czas to nadrobić...!

KiKi pisze...

Już dawno noszę się z zamiarem zrobienia tego ciasta. Wszystkie składniki mam, więc chyba czas na jego upieczenie. Na zdjęciach ciasto wygląda przepysznie, aż chce się wsadzić palucha i posmakować tej mlecznej masy :)

Anonimowy pisze...

na jaką blaszkę lub tortownicę jest to przepis?
Wygląda bosko :)

magda k. pisze...

Dziękuję bardzo, przepis na blaszkę o wymiarach 25 x 34 cm :)

Anonimowy pisze...

Pani Magdo:)
Stron o tematyce kulinarnej jest w internecie bardzo wiele...
U Pani jest tak - jak u koleżanki.
Bardzo mi się podobają Pani komsntarze i odczucia, które Pani zamieszcza. Pozdrawiam ciepło:)
Katia

magda k. pisze...

Katia - bardzo Ci dziękuję, za tak sympatyczny wpis :) bardzo się cieszę, że tak odbierasz to co piszę, bo tak to czuję :)
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam częściej - Magda :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin