niedziela, 17 stycznia 2010

Ciasteczka maślane


Upiekłam ciasteczka. Chociaż nie jestem zwolenniczką małych wypieków, no bo nie chce mi się tyle wycinać i piec, za to moje dziecko ciasteczka wręcz uwielbia. Więc poszukuję przepisów na smaczne i w miarę szybkie ciasteczka.
Ten przepis znalazłam na Forum CinCin, podany przez bajaderkę.

Ciasteczka pyszne, maślane, miękkie, a do tego łatwo dawały się rozwałkować i wycinać, co ma bardzo duże znaczenie.

Wycinałam foremkami o średnicy 7 cm i wyszło 30 sztuk.

składniki:


170g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
2 duże jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 i 2/3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

wykonanie:

1. Masło rozetrzeć z cukrem, aż masa zrobi się puszysta i jasna.
Do masy dodawać po jednym jajku i wanilię, cały czas miksując.

2. Mąkę przesiać i zmieszać z proszkiem do pieczenia i solą.
Następnie dodać do masy maślanej i dobrze, ale delikatnie wymieszać – więc już nie mikserem.

3. Jeśli masa wydaje się być bardzo miękka można podsypać odrobiną mąki, ale ostrożnie, bo gyd mąki będzie za dużo, ciastka wyjdą twarde.

4. Ciasto podzielić na 2 części, każdą spłaszczyć formując dysk, zawinąć w folię i schłodzić w lodóce przez 1 godzinę (dałam do zamrażarki na ok. 30 minut).

5. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180'C.

6. Schłodzony placek ciasta rozwałkować na grubość 4-5 mm i wycinać dowolne kształty.
To samo zrobić z drugim plackiem.

7. Włożyć do rozgrzanego piekarnika i piecprzez 8 do 12 minut, aż brzegi ciastek zaczną się rumienić.
Studzić na kratce.
Ciastka można lukrować dowolnym lukrem. Można również przed pieczeniem obsypać je ozdobami.

Smacznego!!



Do wydruku

7 komentarzy:

cukrowa wróżka pisze...

wycinanie i dekoracja małych ciasteczek to to, co lubię najbardziej. :]
a takie proste maślane to chyba jedne z najlepszych. :D

wiosenka27 pisze...

Bardzo fajne, przepis zapisałam i napewno wypróbuję:)

Bea pisze...

Pyszne sa te ciasteczka, prawda? :)

magda k. pisze...

cukrowa wróżko - są świetne, tylko te wycinanie tyle trwa :)

wiosenko27 - cieszę się bardzo :)

Bea - prawda, naprawdę są pyszne, nie mam na swoim koncie wielu ciasteczek, ale te napewno powtórzę nie raz

Magoldie pisze...

Czasem najprostsze jest najlepsze :)

Ewelina Majdak pisze...

Jestem głodna :) Zazwyczaj po siłownie nie jem słodkiego, ale kilka bym zjadła bez mrugnięcia okiem :)

magda k. pisze...

Magoldie - całkowicie się zgadzam :)

Polko - dziękuję bardzo, cieszę się, że moje ciastka dałyby radę skusić Cię nawet po siłowni :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin