poniedziałek, 1 czerwca 2009

Odwrócone Ciasto Ananasowe


Oczywiście Dzień Dziecka i u nas miał swoje skutki kulinarne :) i nie tylko
To już 3 Dzień Dziecka mojego Tytuska, ale pierwszy taki świadomy, ile frajdy sprawiła mu wizyta najbliższej rodziny i oczywiście wszystkie prezenty.
Czasu na przygotowanie było mało, więc postawiłam na Nigellę i to Ekspresowo, no i się udało.

Składniki:

  • masło do wysmarowania foremki
  • 2 łyżki cukru do wysypania foremki
  • 6-7 plasterków ananasa z puszki
  • 3 łyżki soku ananasowego z puszki
  • 11 kandyzowanych czereśni (z braku takowych zastąpiłam je truskawkami i też było smaczne)
  • 100g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100g miękkiego masła
  • 100g drobnego cukru
  • 2 jajka w całości


wykonanie:

W pierwszej kolejności rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Naprawdę warto to zrobić od razu, bo wykonanie ciasta jest bardzo szybkie.

Foremkę (wykorzystałam taką do tarty 0k 27cm średnicy, ale może być mała tortowa) wysmarować masłem i wysypać 2 łyżkami cukru.

Na wysypaną foremkę wyłożyć plasterki ananasa, obok siebie, mnie zmieściło się 7 szt.
Na środek każdego plasterka włożyć czereśnię, bądź inny owoc, dołożyć też kilka wolnych miejscach przy ściankach foremki.

Teraz należy wymieszać najłatwiej w mikserze: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, masło, cukier i jajka, gdy masa będzie jednolita dolać sok ananasowy i wymieszać dokładnie.

Ostrożnie zalać ciastem owoce, ciasto ledwo przykryje owoce, więc delikatnie wyrównać powierzchnię.

Placek piec ok 30 min, następnie odkleić delikatnie brzegi ciasta, przykryć talerzem i jednym ruchem, szybko odwrócić do góry dnem.

I mamy placek gotowy. :)

Przewidziany na 8 niedużych porcji.

Dawno nie robiłam tak szybkiego ciasta, a na dodatek było bardzo smaczne i nawet nieźle się prezentowało :) Polecam

Przepis nr 51



Do wydruku

12 komentarzy:

Gosia pisze...

swietnie wyglada!!!! :)

magda k. pisze...

Gosia@ dziękuję bardzo :)

Waniliowa Chmurka pisze...

Fajnie nazwałaś swojego synka,orginalne imię:)
Co do ciasta ,to przepis znam z widzenia,bo przeciez posiadam ową książkę Nigelli:),napewno kiedyś wypróbuję:)
Pozdrówka

magda k. pisze...

Olciaky dziękuję bardzo, miło mi to slyszeć :)
a co do ciasta to warte wypróbowania, bo faktycznie ekspresowe :)

olalala pisze...

Piękne ciacho! Też je robiłam, tyle że nie miałam wisienek i nie było takie ładne ;). Ale smaczne jak najbardziej!

magda k. pisze...

olalala ja też nie miałam, dałam truskawki i też wyszło :)

kasiaaaa24 pisze...

Ale kolory :) Ciasto wygląda super a synkowi z pewnością smakowało :)

magda k. pisze...

kasiaaaa24 dziękuję, smakowało :)

cudawianki pisze...

upieklam kiedys podobne, ale bylo takie sobie. tym bardziej z przyjemnoscia czytam Twoj przepis i znow sprobuje, bo u Ciebie wyglada bossssssko! :-) zyczonka dla Tytuska!

magda k. pisze...

cudawiank dziękuję za życzenia dla Tytuska, a co do ciasta to spróbuj bo dobre

Małgoś pisze...

Zaglądam z rewizytą. :) Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. :)
Bardzo smakowite ciasto. :) A ekspresowa Nigella zapewne jeszcze nie raz przyjdzie z pomocą. :) Pozdrawiam. :)

magda k. pisze...

Małgosia.dz witam na moim blogu, dziękuję że mnie odwiedziłaś wizyta u Ciebie to przyjemność
pozdrawiam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin