czwartek, 11 czerwca 2009

Karpatka tradycyjnie i z truskawkami



W zapasach znalazłam krem w proszku do wykorzystania np. w Karpatce.
Nie wiem dlaczego kupiłam ten krem, ale skoro już jest to przecież nie mógł się zmarnować, więc zabrałam się do pracy.
Na opakowaniu był przepis, sprawdziłam tu i ówdzie i wydał się dobry, więc zrobiłam, no i faktycznie przepis jest dobry.
Krem wyszedł dosyć słodki, następnym razem sama zrobie :)
W przepisie znalazły się i truskawki, sprawdźcie sami :)


składniki na ciasto:

  • 1 szklanka wody (250ml)
  • 125g masła lub margaryny – ja dałam margarynę
  • 1 szklanka mąki (200g)
  • 5 jajek
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • tłuszcz do wysmarowania blachy


wykonanie:


Szklankę wody zagotować z dodatkiem margaryny. Do wrzącej wody wsypać szklankę mąki i dokładnie wymieszać, gotować na małym ogniu, ucierając 1 min, aż do utworzenia się z ciasta kuli.

Ciasto wystudzić, wbić kolejno 5 jajek, dokładnie ucierając mikserem. Dodać proszek do pieczenia.
Blachę z wyposażenia piekarnika wysmarować tłuszczem, połowę ciasta rozsmarować łyżką na ok. ¾ blachy.

Piekarnik rozgrzać do 220 stopni ciasto podpiec 10 min. Nie otwierać piekarnika. Następnie zmniejszyć temperaturę do 170 stopni i piec jeszcze 10 min.
Drugą część ciasta upiec tak samo. Wystudzone ciasto przełożyć kremem.



Przepisu na krem na razie nie podaję bo zrobiłam taki z paczki, a to żadna filozofia, za to w ramach rehabilitacji swojej osoby postanowiłam wykorzystać moje ulubione owoce w tym nie owocowym cieście :)

składniki na mus truskawkowy:

  • ok 500g truskawek
  • 1 galaretka truskawkowa lub cytrynowa (ja dałam truskawkową)
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • cukier do smaku

wykonanie musu:

Truskawki umyć, obrać i przemiksować wraz z cukrem.
W szklance wody rozpuścić galaretkę. Następnie wszystko połączyć i dosypać żelatynę.
Zostawić aż mus zrobi się bardzo gęsty. Teraz tylko na krem przełożyć musu truskawkowego, przykryć górą karpatki i zajadać się do woli :)

Polecam


Przepis nr 57




Propozycja w akcji:
Sezon Truskawkowy 2009

Do wydruku

9 komentarzy:

szarlotek pisze...

TO z truskawkami wygląda nadzwyczajnie!mniam, mniam..:)

magda k. pisze...

szarlotek i jest naprawdę dobre :)

emma001 pisze...

taka karpatka z pewnoscia jest lepsza od tradycyjnej. Uwielbiam truskawki

olalala pisze...

Mniam, mniam, ale cudo :). Pięknie wygląda! No a poza tym nie jadłam nigdy karpatki z truskawkami :)...

abbra pisze...

Takiej wersji jeszcze nie próbowałam - z truskawkami musi smakować super ! :)

magda k. pisze...

ja wcześniej też nie jadłam z truskawkami, ale to naprawdę pasuje Polecam

pinkcake pisze...

Bardzo fajne ciasto:)

Waniliowa Chmurka pisze...

No i pewnie ,że piękne te twoje góry:)
A co do tych mas z torebki to kaurat te na Karpatkę mi smakują:)-moja mamuśka swego czasu często piekła takie Karpatki:)

Ania (NaMiotle) pisze...

Fajna karpatka :) Ale mus truskawkowy jest odlotowy :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin