sobota, 2 maja 2009

Ciasto migdałowo truskawkowe


Sezon truskawkowy czas zacząć :).
Pierwszy wypiek z moimi ulubionymi owocami to właśnie to pyszne ciasto.
Ciasto bardzo smaczne, trochę się kruszy, ale smak wyborny.

Przepis pochodzi z książki GoodFood '101 tempting desserts'.

składniki:

  • 175 g zmielonych migdałów (ja dałam płatki migdałowe)
  • 175 g miękkiego masła
  • 120 g jasnego brązowego cukru (jeśli planujecie użyć cukru białego - najlepiej pudru, wtedy mniej i oczywiście ciasto nie będzie tak brązowe)- użyłam cukru pudru 90g i dodałam odrobinę ciemnego kakao
  • 175 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 450 g truskawek, odszypułkowanych,pokrojonych na ćwiartki
  • + cukier puder do posypania


wykonanie:

Wszystkie składniki ciasta (oprócz truskawek) zmiksować. Otrzymana masa będzie bardzo gęsta, prawie tak gęsta jak na ciastka. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, ja użyłam formy o średnicy 20 cm może być ciut więcej.
Ciasto podzielić na dwie równe części, pierwszą częścią wyklejamy spód formy, pokryć ją dokładnie truskawkami, a na truskawki wykładamy drugą część ciasta.
Piec w temperaturze 55-60 minut w temperaturze 180ºC.
Trzeba uważać na ciasto, gdyby zbyt mocno przypiekało się z góry, należy przykryć folią aluminiową.

Gotowe Smacznego :)

Przepis nr 38


Do wydruku

Brak komentarzy:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin