niedziela, 12 lutego 2017

Dietetyczne ciasteczka z pęczaku z kokosową nutą


Od jakiegoś czasu jestem na diecie, ale nawet na diecie, człowiekowi od czasu do czasu należy się coś dobrego. Jednak, żeby wszystko było zgodnie z dietą, postanowiłam wyszukać sobie przepis na dietetyczne ciasteczka, co by było i pysznie i zdrowo i jak najmniej kalorii.
Tak właśnie trafiłam na stronę Zdrowe Odżywianie i znalazłam przepis na rożne cuda. Na pierwszy ogień poszły ciasteczka jaglane, które według moich stanów posiadania, przerobiłam na ciasteczka z pęczaku.
Czekoladowe ciasteczka z pęczaku, pełne bananów, rodzynek i kokosy są naprawdę przepyszne i żałuję, że dzisiaj mogłam pozwolić sobie tylko na jedno, za to całkiem spore.
Podane ilości wystarczyły na około 12 sztuk.
Najważniejsza informacja wartość odżywcza sporego ciastka to:

Energia: 55 kcal
Białko: 1,1 g
Tłuszcz: 1,7 g
Węglowodany: 10 g
Błonnik pokarmowy: 1 g
Cholesterol: 0 mg

Dietetyczne ciasteczka z pęczaku, bananów, rodzynek i kokosu.

składniki:
  • ¾ szklanki pęczaku (opłukanego)
  • 3 średnie banany
  • 8 łyżek wiórków kokosowych
  • 6 łyżek rodzynek
  • 2 łyżki kakao lub karobu
  • 1-2 łyżki miodu

wykonanie:

Kaszę ugotować w 3 szklankach wody przez 15 minut i ostudzić.
Pozostałe składniki zmiksować (zrobiłam to blenderem), na koniec dodać ostudzoną kaszę (kaszy już nie miksować).Wszystko razem dokładnie wymieszać. Gotową masę nakładać łyżką, na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i formować okrągłe ciasteczka.
Ciastka piec w piekarniku nagrzanym do 180'C przez 30 minut. Odstawić do całkowitego ostudzenia, bo ciepłe są miękkie i łamliwe.

Smacznego!!



1 komentarz:

Dorota pisze...

Zapowiadają się nie tylko zdrowo, ale bardzo apetycznie. W sobotę będę mieć gości, więc na pewno je upiekę. Przepis już zanotowany!
Pozdrawiam. Dorota
http://czaspasji.blogspot.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin