sobota, 31 lipca 2010

Sałatka z makaronu z tych bardzo prostych


Sałatka bardzo smaczna, a na dodatek pożywna.
Prościej chyba nie można :) mało przy niej pracy, składniki też z tych ogólnie dostępnych, a sos wyjątkowo udany, więc nic tylko zrobić i się zajadać.
Dla mnie to świetna sałatka na imprezy, zawsze się uda i na pewno będzie smakować.
Przepis z książki 'Happy Days with the Naked Chef' Jamiego Olivera.

składniki:

  • 300g drobnego makaronu muszelko, albo w kształcie ryżu
  • 3 ząbki czosnku
  • 250g żółtych pomidorków koktajlowych
  • 250g czerwonych pomidorów koktajlowych
  • garść czarnych oliwek bez pestek
  • 2 łyżki świeżego szczypiorku
  • garść świeżych bazylii
  • ½ ogórka zielonego
  • 4 łyżki białego octu winnego
  • 7 łyżek oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • sól morska
  • czarny pieprz

wykonanie:

W garnku zagotować osoloną wodę. Wrzucić makaron i czosnek, ugotować al dente, odcedzić na durszlaku i przelać zimną wodą.
Czosnek odłożyć, będzie za chwilkę potrzebny przy przygotowywaniu sosu.
Wsypać makaron do miski.
Pokroić pomidory, oliwki, szczypiorek i ogórek na malutkie kawałki. Dodać do makaronu.

Ząbki czosnku wyjąć z łupinek i zmiażdżyć. Dodać ocet, oliwę i przyprawy.
Polać sosem sałatkę, wymieszać i doprawić do smaku.

Smacznego !!!

9 komentarzy:

kasiaaaa24 pisze...

Chciałabym Cię zaprosic do konkursu który zorganizowałam na swoim blogu :) Można wygrac fajne gadżety kuchenne i kosz smakowitości :) Wszystkie informacje znajdziesz u mnie:

http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)

asieja pisze...

fajny jest ten makaron co wygląda jak ryż :-)

Panna Malwinna pisze...

apetyczna. zupełnie zapomniałam o istnieniu tego makaronu w kształcie ryżu;)

Majana pisze...

Jaka ładna sałateczka ! Bardzo lubię takie smaki :)
Mniam:)

Panna Malwinna pisze...

Tak mi Madziu narobiłaś smaka na ten makaron, że aż ruszyłam w poszukiwania po osiedlowych sklepach. Niestety musze się zadowolić świderkami- nic innego nie było;(

Arvén pisze...

Pyszne i kolorowe - ja nie potrzebuję niczego więcej :D

aga pisze...

fajna salatka! wyglada smakowicie:)

majka pisze...

Pysznosci! Widzialam przepis na te salatke i niesamowicie mnie kusila. Szkoda tylko, ze nigdzie nie moge znalezc takiego "ryzo-makaronu" :))

Anonimowy pisze...

Nice post and this enter helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin