wtorek, 23 marca 2010

Risotto z pieczarkami i bekonem


Piękna wiosenna pogoda , malutkie zakupy, pół godziny w kuchni i mamy cudownie smaczne danie.
Risotto najbardziej dziś mi pasowało. Chociaż większość osób myśli, że to bardzo skomplikowane danie (ja też kiedyś tak myślałam), to wierzcie, że to jest bardzo proste danie, wymagające tylko dużo mieszania.
Mała ilość składników również pływa zachęcająco na przygotowanie tego dania.

Pomysł na takie risotto znalazłam tutaj, i wprowadziłam moje małe zmiany.

Ilość dla 4 osób.

składniki:

2 szklanki ryżu arborio (krótkoziarnisty i pękaty, włoski ryż do risotto)
1 litr gorącego bulionu warzywnego lub wołowego (zrobiłam z kostki)
1 średnia cebula
1 łyżka masła
100g wędzonego bekonu
300g pieczarek
1 szklanka białego wytrawnego wina
50g parmezanu lub innego twardego sera
oliwa z oliwek

wykonanie:

Najważniejsze w przygotowaniu risotto, jest wcześniejsze przygotowanie składników, żeby później nic nie odrywało nas od mieszania.
Cebulę obrać i pokroić na małą kosteczkę.
Pieczarki umyć i pokroić w cienkie plasterki.
Boczek pokrojony w cienkie paski.
Przygotować bulion i trzymać je na małym gazie, pod przykryciem, żeby cały czas było gorące.

Do dużego rondla wlać kilka łyżek oliwy z oliwek, dorzucić cebulę i zeszklić.
Następnie dodać suchy ryż i delikatnie podsmażamy, cały czas mieszając, aż stanie się przeźroczysty.
Zalewamy białym winem, mieszamy i czekamy, aż alkohol odparuje.
Do tak przygotowanego ryżu wlewamy po kielni bulionu, mieszamy i czekamy aż ryż 'wypije' i powtarzamy, aż zabraknie bulionu, a ryż stanie się miękki.

Na innej patelni przysmażamy przez 5 minut pieczarki, które gdy są gotowe przekładamy razem z sokiem do ryżu.

Gdy ryż jest już miękki dorzucamy masło i część sera, mieszamy i jeszcze przez kilka chwil trzymamy na ogniu.

Na koniec na patelni podsmażyć bekon.

Risotto wykładamy na talerz, posypujemy boczkiem i resztą parmezanu.

Smacznego!!!



Do wydruku

7 komentarzy:

Sylvia F. pisze...

Mmmm....mniam :) bardzo fajny przepis a potrawa przede wszystkim pożywna, bo w końcu ryż to taki zapychacz.

wiosenka27 pisze...

Uwielbiam risott a tak dawno nie robiłam:) Pozdrawiam:)

Kasia Fiołek pisze...

Cudo! Diabeł tkwi w prostocie! Od dawna to twierdzę. Dlatego kocham kuchnię włoską ;)

asieja pisze...

a jakie to ma ładne kolory..

Satyrja Anna Mutwil pisze...

Apetycznie i pysnie :) przepis jak zwykle zachęcający, czas najwyższy żebym i ja się nauczyła robić risotto :)

magda k. pisze...

Fiolunka dziękuje bardzo i zachęcam do wypróbowania

wiosenka27 ja też stałam się fanem risotto pozdrawiam

dragonfly masz oczywiście 100% racji :) ja też za to kocham kuchnie włoską

asieja a dziękuje starałam się :)

satyrja dziękuje Ci bardzo, nie ma się czego uczyć naprawdę proste, tylko skuś się, skuś :)

majka pisze...

Pycha! Ja tez jestem fanka risotto :) I choc na poczatku balam sie, ze mi nie wyjdzie, to teraz robie je czesto w awaryjnych sytuacjach, kiedy nie wiec co zrobic na obiad. Bo ryz do risotto mam zawsze w szafce :))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin