poniedziałek, 14 grudnia 2009

Keks bananowo-bakaliowy


U mnie znowu ciasto :) ale ciasto nie byle jakie.
Kolejny akcent wprowadzający nastrój świąt do naszego domu.
Zapach pieczonego chleba wypełniający dom, filiżanka gorącej kawy z podwójnym mlekiem, a na talerzyku spory kawałek keksa bananowego wypełnionego po brzegi bakaliami, czy można chcieć czegoś więcej :)

Przepis podaję za evenką

Bardzo polecam nawet tym z Was, którzy są bardzo zabiegani przed świętami (zresztą kto nie jest).
Banalnie proste i przepyszne, najlepiej smakowało drugiego dnia.

składniki:

4 duże banany
1 jajko całe
1 do 1,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody (ja dałam proszku do pieczenia)
1 szklanka cukru pudru
1/3 kostki masła
250g bakalii (u mnie 150g orzechów włoskich, 100g rodzynek)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

wykonanie:

1.Mieszankę bakalii przygotowujemy wg siebie, ja dałam tylko orzechy, które grubo posiekałam i rodzynki.
Można dać nawet więcej bakalii, ale wtedy mniej mąki, jednak moim zdaniem te proporcje są w sam raz.

2. W naczyniu rozgnieść banany, najlepiej za pomocą widelcem, albo tłuczkiem do ziemniaków, mikser zrobi całkowitą papkę.
Następnie do bananów dołożyć wszystkie składniki, oprócz bakalii.
Wszystko razem ucierać do połączenia, na koniec wsypać bakalie i delikatnie wymieszać.

3. Przygotować foremkę keksówkę ( u mnie 15 x 25), ale może być mniejsza, wtedy keks będzie wyższy, wysmarować ją masłem i wysypać bułką tartą.
Przelać masę do foremki i piec przez ok. 1 godzinę w temperaturze 180'C.

Gotowe :)



Do wydruku

3 komentarze:

grazyna pisze...

fajny przepis i pysznie wygląda! Notuję na później :)

wiosenka27 pisze...

Bardzo fajna propozycja:)

cudawianki pisze...

no wlasnie! chyba nie mozna chciec juz wiecej ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin