środa, 26 sierpnia 2009

Pancakes z mango


Placuszki bardzo mi smakowały, jednak ja należę do wielbicieli mango więc jestem stronnicza.
Opinia rodzinna więc podzielona, ja jestem zachwycona, mąż zjadł pochwalił, ale woli z dodatkiem banana.

Placuszki łatwe i szybkie do przygotowania np. na śniadanie.

składniki:

  • 1 szklanka mąki
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 jajka
  • ¾ szklanki mleka lub maślanki
  • 40g rozpuszczonego masła
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 1 dojrzały owoc mango

wykonanie:

W pierwszym naczyniu zmieszać mąkę, sól i proszek do pieczenia i cukier.
W drugim naczyniu połączyć jajko, rozpuszczone masło i mleko.

Do naczynia z mąką wlać zawartość drugiego naczynia i wszystko razem porządnie zmiksować.

Owoc mango obrać ze skórki usunąć pestkę i pokroić na maleńkie kawałki, albo wrzucić do blendera i zmiksować.

Do zmiksowanego ciasta wrzucić owoc mango i dokładnie wymieszać.

Piec bez tłuszczu na nie przywierającej patelni.

Ilość mniej więcej taka jak na zdjęciu :)

Podawać np z syropem klonowym, można z nutellą ja lubie wersję solo :)

Smacznego

Przepis nr 104

Do wydruku

12 komentarzy:

viridianka pisze...

to dzisiaj jest na pewno pancakes day:) Ty , Wianuszek, Kasia i Dorotus :D
a z mango jeszcze nie jadłam, ale tez bym pewno powiedziala ze wole z bananem bo za mango nie przepadam :)

wiosenka27 pisze...

Uwielbiam mango:) Do wszystkiego:)

Cezonia pisze...

Wakacyjne, słoneczne...lubię mango, takie pancakes'y pochłonęłabym w minutkę ;)

majka pisze...

O, jaka ladna gorka pancakes :)) U mnie tez dzis byly. Z dodatkiem borowek :) Z mango jeszcze nie jadlam :)

magda k. pisze...

dzięki dziewczyny, ja dopiero teraz miałam chwilke i zerknęłam na durszlak i faktycznie pancakes day :)
dziękuję za miłe słowa pozdrawiam

szarlotek pisze...

Właśnie dzisiaj przez chwilę, błądziłam myślami przy mango, ale jakoś nie po drodze nam było i dalej czeka w lodówce na inspiracje :)TEN Pomysł na mango super !

magda k. pisze...

szarlotek u mnie pomysł na te pancakes zrodził się właśnie z powodu czekającego w lodówce mango :)

Waniliowa Chmurka pisze...

Pankejki lubię,ale to nie afrykańskie-a polskie mango wcale mi nie smakuje:(
Pozdrawiam,Olcik:)

emma001 pisze...

Pinakejki bardzo lubie. Mango jadłam raz w życiu i nie byłam zachwycona ale może jako dodatek do plackow bardziej my mi smakowało ;)

kasiaaaa24 pisze...

WYglądają pięknie :) Ja lubię mango. Kojarzy mi się z wakacjami. Pewnie mnie smakowałyby baaardzo :)

Dziwnograj pisze...

!! Mango...mój ukochany owoc. To danie jest na pewno dla mnie. Wyglądają pięknie.

Potrawy z ziemniaków pisze...

Nastawiam się na bardzo subtelny smak :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin